Sunday, August 9, 2009

kawan?sahabat?teman?apakah yg dimaksudkan dgn perkataan ini..

based on d topic i post this time..i think all of us have their own meaning 2 d words "kawan/sahabat/member/friends/teman/pengyou"
smani bg aku adalah sama..that is teman kite bergembira dn kenalan yg susah sng bersama adlah kawan yg ssh utk dicari...
sum of us lebih percaya kwn dr family..
same goes 2 me in certain thing..smtime i rather tell my fwen cuz i think their understand me...
tp susahY kite nk cari teman yg begitu memahamai dan sgp susah sng bersama,,,yg mempercayai kite..tidak menuduh n buat keputusan melulu...menuduh tanpa usul periksa...
tolong la wei..jgn jd kawan yg hanye ingt bergembira bersama kekasih sehingga melupakan mmbr dan apabila susah baru pandai nk cari kite...jgn la menjadi teman yg haY hadir ketika happy..ketika susah menjauhkan diri...
aku dh mengalami bnd ni..

wei manusia yg aku hormati(sape yg terasa 2 nsb ko la..aku peduli pe kan..ni blog aku..sukati aku nk tulis pe)...yg ko kuang aja sgt nk menuduh aku tanpa usul periksa pasal..yg nk menuduh kawan aku yg xbesalah gk watpe...apa la bangang sgt manusia jenis ni...lbh percaya org len dr kite sndri...ape??!!ingt benda pntg cmni aku nk main2 ke..yg plg best 2..tlg la jgn nk menjaja cite yg ko rs sgt la bodoh..."ko taw...die kata..die jd ketua..die nk arah org wat keje jer..die xnk wat keje"...apeke jadahY aku jd ketua kalo aku xwat keje..ko ada otak x tok pikir..tolong la...kata dh besar,,,ape ke bangang sgt...dh 2...kalo nk mengata o mengutuk 2 agak2 la..check dlu phone 2 kalo lh..bile dh kantoi taw lk terdiam kan...tolong la..nk ngate aku blh la aku xksh..yg dok ngate kwn aku besubahat dgn bnda yg ktorg xwat nape...bodoh giler la..xke kecik ati budak 2 kalo taw..dh la die nk tolong aku g cari brg cuz aku xlarat nk drive...
pas2 nk bsg2 lak xwat keje...soh org len yg tlg cntct..ape!!ko dh ngutuk n kantoi..diam je ke..xke babi je perangai cm2 kan...bile kite tanye ni nk jmpe cmne nk setel keje..xpela..ko g la blk..nnt jmpe wat...bodoh sgt la kan..td mmle kata byk keje nk buat..pas2 ttb ekata jmpe pg..pas2 penting kan diri..aku yg penat dok ulang alik berlari carik brg..smpai sgp tglN mmbr ko leh kata aku ni nk lari dr keje..tlg la..kalo krg taw aku xlh wat keje.nape bg aku jd KETUA...nape ko xamik je jawatan 2 awal2 lg...nmpk sgt ko xmmpu nk bwk tugas 2 n ko pas kt org..pas2 nk bising2...perangai cam babi n kimak giler la wei...
tolong la wei..nk bising2...stkt nk beli brg ke ape ke..mmg la wit xckp..tp aku ada wit sndri kot nk gne dlu..ape!!ingt bapak aku xmmpu bg aku duit ker..ing aku miskin sgt ke..ingt aku jenis kedekut thp gaban ker...spttY msg2 dh taw tugas msg2 kan..mmg la kene tolong menolong..tp kkdg kalo terlebih tolong..ni la plk yg jd...tolong la wei...matang la skit...
pas2 nk kecoh2 lk...penin aku ngn manusia begini..setakat kecoh pasal tag jer...ha'ala...tah pape r...
dh la wei..aku dh penat la ngn manusia yg camni...ada o x sama je kot..
xsgka lk baru skrg aku taw sape ko sbnrY kan...

betapa besarY kuasa Allah yg Maha Esa menunjuk kan siapa kwn2 aku yg sebenarY...
aku bersyukur kepada mu Allah cuz memberi aku petunjuk siapa sahabat sejati aku boleh percayai...
sekali tertipu..susah utk aku percaya kembali...

ttbe i mis my best buddy...aniz!!julie!!adlie!!azhar!!kaknim!!
i miz u guys la..nape la kalian jauh..haY kamu yg begitu memahami aku setelah 10thn kite berkawan dan bersama susah dan sng...

kata2 terakhir..jgn ingt sabar aku xde limit...jgn nk tgu aku meletop ok...
jgn lk lps ni nk kata aku ni yg lupe mmbr..pikir sndri ok sape yg lupe mmbr bile berbahagia...aku ke ko...
mulut manis ketika membuat janji..tp lps 2...mmg susah nk tunai kan...

peace no war babe...
wakakkaka...
salam...

No comments: