Thursday, January 28, 2010

adnan sempit

p


Mengisahkan Adnan, seorang mat rempit yang berusia lingkungan 27 tahun. Adnan atau lebih dikenali sebagai Nan Sempit di kalangan rakan-rakannya adalah seorang anak yatim piatu yang dibela serta dijaga oleh makciknya sejak kecil selepas kematian ayahnya. Namun dia berhijrah ke Kuala Lumpur kerana tidak mendapat kasih sayang dan layanan yang baik dari keluarga makciknya. Di ibu kota, Adnan tinggal bersama Macha, abang saudaranya dan menjadi tempat dia meluahkan rasa hati. Dia mula hidup di Kuala Lumpur dan bekerja sebagai mat despacth di sebuah syarikat swasta dan menyimpan perasaan pada bosnya,Nadia.

Nadia dilahirkan dalam keluarga mewah dan stabil dalam kerjayanya. Nadia sering ditemani pembantu peribadinya,Wawa.Wawa adalah teman wanita kepada Bobby dan juga menjadi sahabat pada Adnan.


Nadia pernah kecewa akibat putus cinta, menyebabkan Nadia susah dan takut untuk bercinta lagi. Sehinggalah pada suatu hari, rakan-rakannya merancang untuk membuat “reunion party”. Pada mulanya Nadia kurang bersetuju, tetapi Nadia disindir enggan pergi ke reunion tersebut kerana malu tiada teman lelaki. Nadia tercabar dan kebetulan Adnan lalu di hadapan mereka dengan tidak sengaja. Nadia terus menarik Adnan dan terus memperkenalkan Adnan adalah teman lelakinya. Adnan terkelu. Sejak peristiwa itu,pelbagai cerita yang berlaku antara mereka sehinggalah pada satu hari Nadia cedera akibat diserang sekumpulan remaja dan telah diselamatkan oleh Adnan. Nadia mula menyimpan perasaaan pada Adnan. Walaubagaimanapun Nadia tidak pernah mengabaikan kerjayanya sehinggalah Nadia telah mendapat tender kontrak besar dari Datuk Harun seorang usahawan yang berjaya dan telah bertemu dengan Jofri. Jofri adalah rakan Nadia ketika di kolej mempunyai agendanya tersendiri. Jofri menyimpan hasrat dendam pada Adnan untuk memiliki Nadia dan bersubahat dengan Zack bagi membantu rancangannya memisahkan Adnan dan Nadia selain ingin mendapat tender Datuk Harun.

Namun, Nadia dan Adnan semakin mesra, Nadia berjinak-jinak dengan dunia Adnan sebagai seorang mat rempit dengan niat untuk mengenali Adnan dengan lebih mendalam. Nadia sangat teruja. sehinggalah satu kejadian berlaku di mana Zack telah cuba mengambil kesempatan pada Nadia dan Adnan menyerang sehingga menyebabkan pergaduhan besar. Nadia mula merasa tidak selesa serta memarahi Adnan dan semenjak kejadian itu Nadia mula rasa benci pada Adnan walaupun Adnan cuba memujuk. Nadia mengambil keputusan untuk memecat Adnan selain memaki dan menghina Adnan. Jofri mengambil kesempatan itu untuk menenang dan menceriakan Nadia dengan harapan Nadia jatuh ke tangannya. Namun,segalanya terbongkar apabila Adnan mengetahui Jofri dan Zack bersubahat merancang segalanya selepas Jofri mengupah Zack merompak bag laptop yang mengandungi pelbagai proposal dan dokumen penting untuk tender Datuk Harun. Nadia menyesal mengenali Jofri. Nadia cuba memandang Adnan tetapi Adnan tidak mengendahkannya dan berlalu pergi.

panjang kan synopsis die ni...ending nye cnfrm la happy ending kan....tp klaka abis la...
1st time aku tgk malay muvie yg gelak kaw2 la...from d start till d end....seyes...4star ok..rugi if u guys xwatch this muvie...cnfrm nyesal la....dialog2 pon spontan abis dowh...
so kpd yg blm tgk..cpt2 la g beli ticket ek...heheheh

Tuesday, January 26, 2010

weekend at melacca











another weekend on januarytat i spend almost d whole week punye belanje...hahaha...
holiday trip 2 melacca with c genit2...yeehaaa...
percutian 2D1N...
motif utama adalah mencari bahan utk assign ctu mereka..
ttp akhirY menjadikan shopink adalah 8tvt utama..
disamping menonton adnan sempit yg sgt la best
(ssh kot aku nk ske tgk filem melayu)..
gelak sakan..
pape pon i njoy my weekend with them....
byk la plk kenalan yg aku jmpe kt melacca.ingtkan xde jmpe sspe..adohai....




Saturday, January 23, 2010











yeeaahhaaa...ilang diet ku sebentar cuz bersama mereka g mkn2 seafood (yg pntg aku amik supplement dlu b4 n after eat..so my diet still on control la kan)...
tp xpekan...sebulan skali mkn cmni..yela...hari2 dok makan ns ngn sayur jer...jelez lak tgk bdk2 ni mkn sedap...so aku pon amik peluang la...
thanx 2 abg mie cuz bwk g sabak awor yg terletak di muar..mknn die lg murah berbanding umbai n sgt sedap juga...nyum2...
pergi seramai 12org...3keta..
hujan renyai2 ms blk..so xdpt nk lepak2 kt muara..pape pon yg pntg njoy makan...
spt kata abg mie..bulan depan kene p lg..hehehe...
so start dr skrg..aku mkn sayur jela...cuz nnt nk mkn byk2 lg...ehhee





futsal!!!




weehuu...dh lama xberfutsal...ttbe dpt men best gk...
but seyes 2 tell u guys that i'm not good at in...
play juz 4 fun...exercise...hehehe..
but its fun wen u play with ur house8 n fwens...
cuz dpt merapatkan hubungan between each other in other word silaturahim la kan...
and d best thing bersukan baik utk kesihatan.yeeaahhaaaa....
n 4 sure if i yg men futsal..mesti campur laki pompn cuz xdela main ganas sgt kan,,,cuz aku pon bkn nye reti men pon...rules pon xtaw sgt..men sepak msk gol jer..
so guys n gurl...kite jadikan our weekly 8tvt ek....
kene bersukan ni kalo nk kurus...hehe

Friday, January 22, 2010

start twittering now....

ok guys...4 those using twitter..plz add me ya....
cuz bosan sgt kan..so aku start la ber-twitter utk mengisi masa lapang....
u can add me by d link that i already put at my blog page ni....
selamat ber-twitter ek..hehehe

Monday, January 18, 2010

gambar lamaaaaaaaaa..............

semasa sedang berFb...
suddenly i saw this superb old photo at aznin profile cuz sum1 tag her....
dam it la..muke giler buruk time ni...wakaka
but d best thing..i kurus la time ni..ngn curly hair 2...hahaha
in prefect uniform ok...wakakaka....
sy adalah pengawas sekolah ( yg sll ponteng duty,dtg lewat,tlg mmbr)hehehe...
ohya..b4 that nk bg credit 2 mr.daniel cuz upload this photo...memory giler sial gmbr ni...
so 2 those yg ada gmbr2 zaman sekolah..plz2..i wan it...
i lost all my collection...huhuhu
zaman sekolah best kot...hahahhaa
p/s: aku dh pokai giler skrg..so terpaksa berjimat giler2 ni..adohai...sumbody help me!!!

Sunday, January 17, 2010

another weekend












another weekend that i spend at home...
really had fun n njoy my weekend with family n fwens..
so many thing that i do..
d most important thing..if i back at home..confrm my diet program will fail...wakaka...
eat..eat..eat....
n d best thing i'm broke..cuz shopink..shopink n shopink...
juz spend on a new bag..n so other thing also la...
adohai..aku kepokaian sekarang....
guys...belanja me eat ek after this...
n now..diet ku akan menjadi..cuz dh pokai kan..
so need 2 stop eat n shopink...cnfrm kurus...hahaha...
n this evening..going back 2 segar-amat...
argghhh...kene balik ker...bosan2....



Saturday, January 16, 2010

weekend








another weekend that i spend with this 2 gurl...
semua jd sewel seketika...
really had fun with both of u...
last minit plan...xde hala tuju...
1st time aku aku mkn atas banana leaf...hahaha...
tp best sgt...hehehe...
then jd sewel g pusing2 kl smpai kul 2am...

thanx julie 4 become our driver...hehehe

Wednesday, January 13, 2010

this wat i carry in my bag



ok..s we see...nowdays..its normal 4 guys 2 bring o carry bag wherever they go...
cuz we have lots of stuff 2 bring along with us...
so its nothing wrong with guys carry a bag @ handbag..
its not only 4 gurl o women nowdays...

this is d stuff tat always in my bag wherever i go...

wallet
handphone (sony k770i&nokia 6288)
earphone
house n car keys
Compact powder
tissues
sunglasses
cermin mata
CLINIQUE sunblock
perfurm ( CK in2u )
oxy cleansing wipes
segala ubat2an
pendrive
broadband
mineral water

this d stuff tat i always carry with me...but if go watch muvie..i'll bring shawl or cardi la...
so after this plz dont say tat bag juz 4 women...
nowdays there a lots of bag that design 4 a men...
so guys..xperlu nk malu2 la kalo nk bwk bag yg penuh ngn barang2 spt i punye ek..hehehe

Tuesday, January 12, 2010

this how i spend my money





this is where all my money go....
i spend a lots 2 get all this CLINIQUE thing...
hehehe...
lari budget aku..adohai..but its ok..janji puas ati....

p/s: not in good mod cuz laptop rosak...tensen je..xtaw la cmne leh rosak....tensen jer...so harith n apek..cpt2 la tlg tgk laptop ku itu...huhuhu

Monday, January 11, 2010

new sem new life


new sem for 2010...
its mean new life as a BBA FINANCE part4 stdnt...
now we on 2nd week..
this sem subjec susah2...so must work harder 2 score n get a better result...
hope i can get a better result..so easy 4 me 2 apply 4 my practical next sem...
so kawan2..chaiyok2...hehehe
jadual spt biasa..yg tertera diatas..yg best no class on friday...hehehe...
so blh balik la kan..
ok..my life is getting better n better now..i'm more happy now...
cuz i get wat i wan....
i have everything now..
hehehe...
n i get 2 know more fwen...(tgk la wei..idop aku semakin maju biler dh xbersama ngn korang2 yg ####)
happy with my fwens...
we become closer...
ptptn pon dh msk..
so aku dh perabis ngn shopink2 pe yg ptt kan...
now in my wishlist...
exterbal hardisk 320G/400G....
new spectical....
s'pore trips...
more bag in my collection..
perfurm..
adidas shoe..
new jeans...
ni je kot...so daddy n mummy..cepat2 bank-in duit....
i need all this stuff ASAP...hehehe...

Friday, January 1, 2010

2010...01.01.10

goodbye 2009..welcome 2010...
happy new year 2 all of u out there...
as usual i'll celebrate NYE with my fwen...
this year we went 2 kota damansara 4 d celebration...
i went with my best buddy..julie n anis(tat y la gmbr dieorg je penuh ni..hehe)
there is a concert goin on there..host ny joeyG n kelly..
performance by jaclyn n faizal T was superb...
really having a great nitez with u guys...








ok..as usual..azam thn 2009 ada yg tercapai..
2010 juz nk cont my new azam n new azam..
spt biasa...improve in my study....
nk terus berdiet n kuruskan badan..
be a better person..
n plg pntg..increase my saving $$$...



video